topbella

Friday, March 4, 2011

Ahli Rumah Aku Yang Sengal





Assalamualaikum..!!
selamat pagi..!!
Dah mandi ???

Arini aku just nak ceciter pasai ahli rumah aku semester lepas.. Siyes aku rindu giler dekat depa semua. Keramaian dah kluaQ pasai depa semua dah xlayak dah duk Kolej. hahaha~ xdela, depa semua dah kluaQ praktikum. Cikgu la katakan.. Sambil tengok gelagat akak rumah aku ni, yang dah berapa kali dok ulang alik depan cermin ni, perasan cumell la tu, asyik tengok cermin jer.. hek~ aku cuba untuk kembali mengingati memori-memori lepas yang telah tercipta banyak kenangan manis, masam, pahit, suka dan duka..
Memang entry kali, aku nak ceciter ape yang telah kami lakukan sepanjang semester lepas.. !!
Aku tinggal dekat Kolej Kediaman Za'ba. Dekat UPSI ni, ade empat kolej, jadi kolej Kediaman Za'ba ni salah satu kolej kediaman la.. xkan kolej jururawat kot..
Dalam kolej aku ni, ade lima blok. empat blok pompuan, SATU blok laki. Kata ore Pantai timur, empat blok ore tino! satu blok ore jate.. huh ! Mana p laki-laki yang laen aku xtau, agak nya depa semua kene anta g planet laen kot. haish! yang dok ade ni pown, yang cukup-cukup makan je aku tengok. hek~
Kalau nak cari calon suami pown, pikiaQ lima belas kali.. Tapi aku x state semua xbleh harap.. xpela. nak buat camne kan. mungkin depa malu kot nak tayang kegagahan depa tu. Semua nak control macho jerk! SENGAL~
Sori to say, aku bukan nak kutuk laki, aku just bagitahu ape yang aku nampak! kalu pandangan ampa, ampa punya pasai la. tu pandangan ampa.. mana tau kot ade pakwe-pakwe ampa kat sini kan. marah plak kat aku. Dah aku nyatakan.. BUKAN SEMUA yang tak guna.. RAMAI lagi yang boleh pakai..
Macam pakai buang gitu.. heh~
Dah ! kang aku lari tajuk macam entry lepas.. hahah~
.............................................................................................................................................

Dalam rumah aku ni, ade enam orang semuanya. Semua tino-tino.. Gile ke ape nak tinggal laen jantina dalam satu umah. ! Xpasai kene ligan ngan abah aku !
Bilik pertama umah aku, ada dua orang yang duk dalam tu. Kak fida dan kak Huda. Tau pasaipa aku panggil kak? pasai depa tu tua lagi dari aku. So tanda hormatnya aku kat depa, aku panggil kak. Tu pown xreti-reti?? ish!
.........................................................................................................................................................


Oke, kak Fida ni dia amik kos Pendidikan Keusahawanan. Kiranya bab-bab duit ni, bab meniaga ni, dia la yang paling pro sekali. Tiap-tiap ari promote barang. ade je yang dia nak jual. hahhahaah~ mintok maaf la kak er ! gurau pepagi ni.. ngeh!
Kak Fida ni kategori aku, kategori cumel-cumel.. kan kak kan?
Kalau ampa xdak selera makan, ajak dia makan, kompem ampa akan selera tengok dia makan. Aku tiap-tiap ari tengok dia makan, dari xlapaQ terus ase lapaQ giler.. Kak Fida ni memang ada aura bagi selera orang makan ! sebab tu la aku makin sihat duk umah ni. 
Kak Fida ni la orang paling syiok seniri kat dalam umah. sebab ape aku kata camtu? yela, duk saje-saje dia akan nyanyi. walaupown xde sapa puji ke, or buat permintaan lagu ke, dia xpena putus ase untuk menyanyi. kadang-kadang aku terhibur dengar nyanyian dia. Even banyak yang SALAH PICTHING! 
Orang yang paling banyak sabaQ ngan kerenah kak Fida ni adalah kak Huda. Memang terbaeklah kak Huda. Dok saje-saje tengah buang mase atas katil, dia suka tepon IKIM. buat permintaan lagu la. ucapan la. then suh kami satu umah dengaQ.haha~ gila populariti betoi la.hek~ gurau je kak cumell!
Kak Fida ni orang yang paling rajin dalam umah aku ni. kadang-kadang dia masak untuk kami.. Bukan calang-calang orang ni. bagus kalau ampa nak buat calon bini bagi laki-laki. dia juga seorang yang rajin mengemas! rumah aku duk ni, macam ada bibit ja. bersih.. pinggan tersusun rapi. meja terkemas susun. kak Fida la bibit tu. Kalau dia beletiaQ memang best ! kadang-kadang aku sampai nak hantok kepale kat meja.
http://www.emocutez.com


Suara dia..masyaAllah.. nyaring giler ! tapi kecik. macam Doreamon ! memang cute giler ! 
dia jugak memang rajin basuh baju. tiap-tiap ari membasuh. bukan cam aku. tunggu dulu seminggu dua minggu baru basuh ! bese la. aku kan sebuk. xdak mase nak tengok baju dalam baldi. banyak lagi keje yang aku nak kene pikiaQ.haha~ sebuk la sangat kan! sebuk maen muke buku! huh!
kak fida, aku cuma nak hang tau satu ja. walau apa pown keadaan hang, hang memang terbaek punya member! aku rindu dengan usikan hang,gelak tawa hang. miss you lah! 
sob3..
...................................................................................................................................................


Ni aku panggil Kak Huda, dia tinggal satu bilik dengan kak Fida kat atas tadi tu.
kak huda ni jugak dah kluaQ g praktikum. dah memang jadi cikgu dah pown. Dulu aku pernah tanya dia. Nanti mengajaQ nak anak murid panggil nama ape. kak Huda ni kata nak anak murid panggil dia CIKGU NURUL. aku tanya la pasaipa? dia kata nampak ayu jer.. memang ayu pown orangnya.. cun melecun lagi.. Tapi xleh masuk line! dia dah berpunya ! sory to say. Tapi kalau ampa teringin jugak, pandai-pandai la ampa ejas dia oke! yang tu aku tak nak masuk campoQ.
kak Huda ni dia amik kos pendidikan khas. so nanty kat sekolah dia akan mengajaQ budak-budak istimewa.. ish2.. memang mulia betul aty kak huda ni. sebab ape aku kata camtu? yela, dah la cun! pastu mengajaQ subjek yang orang selalu tak nak. sapa nak ajaQ budak-budak isitimewa ni. kang kak huda budak-budak tu berak ka, buat perangai ka, kencing ka. pandai ka ampa nak layan. ampa masak pown hampeh ! ini kan pula nak jaga anak orang.. ampa sama ja macam aku. heh~
kak Huda ni, kalau orang xkenal dia, orang akan ingat dia ni sombong! tapi sebenarnya dia ni pendiam sikit. sapa yang kenai ngan dia ja tau dia camne. diam-diam ubi berisi.! tapi dalam rumah ni, dia la yang paling slim n paling kuat makan selepas kak yaya dan Ida. sapa tu kak yaya dan Ida? nanti aku story. ni bukan part depa lagi. sabaQ!
aku memang heran betul la.. pasaipa orang yang slim-slim ni kuat makan. depa xpayah kalut nak diet macam aku. makan je ape pown. badan menten jer.! ni kasi aku hangin je satu badan bila tengok saiz badan aku kat cermin. tapi makan xpernah kurang! tencen ja makan! berbaloi badan gua gendut!
Yang bestnya, kak huda ni, dia xpernah kedekut makanan, aku duk umah ni, xpernah ade isitilah kebuluQ dan aku jugak la yang selalu menghabiskan makanan-makanan dalam umah ni. so? xmustahil la aku ni jadi gedebab! perangai dia sama ja ngan kak Fida. rajin membasuh baju ! tapi kurang rajin sikit dari kak Fida.! haha~
KAK FIDA, U still the one!
oke, xde pape dah aku nak citer. kang meleleh lagi air mata ni. just aku nak bgtau yang aku rindu kat hang kak Huda. sob3..


http://www.emocutez.com
........................................................................................................................................

Ni aku panggil kak Sha. dia ni antara orang yang paling senior kat dalam kolej. bukan tua la! tapi macthured! sory kalau aku salah eja. dulu mase sekolah aku xamik english education, so bla dah tua, nak komen loloQ jela bila dah bengap camni.huh!. kak Sha ni kebanyakan ape yang dia suke, aku suke! bukan suke pakwes yang sama oke. maksud aku dari segi minat dan hobi. Dia orang yang tegar sekali minat hindustan. Bapak giler minat... macam aku. Aku giler jugak citer hindustan ni. tapi aku just certain-certain filem je. tapi kak Sha dia layan semua sekali! memang terbaekk punyyaa!!
http://www.emocutez.com

Kejap, sebelum ampa konpius, pic kak sha yang pakai tudung warna hitam. yang cun melecun sebelah dia tu adalah AKU! hek~
cun la sangat kan. kalau ampa tengok betoi-betoi, kelebaran saiz pipi aku dengan dia memang berbeza giler! haha~ nak buat cmne, aku kan gendut banyak dari depa semua ni. tapi aku bersyukur! Alhamdulillah~
kak Sha ni dia amik kos pendidikan Seni. So kalu bab-bab seni ni, dia memang A1 !
Kak sha ni hobi dia kegemaran dia memang pelik, apa yang kami xmakan, dia makan, ape yang kami makan, dia xmakan dan dia suke mereka cipta sesuatu yang baru. terutamanya dalam masakan. Kalu nak tau gak, dia ni kuat mencekik maggi. makanan yang paling cedap kat dunia ni.
Kak sha ni orang kedah, so dia kalau speaking kedah memang pekat giler! pusing la kat mana pown, bunyi kedah tu bleh cam lagi!
kak sha ni malam-malam dia suke la tampal bedak sejuk kat muke. jaga kulit la katakan. so, satg adela orang yang menumpang jugak bedak sejuk tu. sapa lagi kalau bukan aku. hek~
akukan suke menumpang yang orang punya..huh!
kak sha, aku rindu dekat hang, harap hang xlupa kat aku. cepat-cepat sikit kawen.. dapat beby ramai-ramai.heh~
..................................................................................................................................................


hahaaha~ ni budak SENGET dalam umah aku. nama dia Kak Yaya. dia pown ade blog jugak, nanty jangan lupe follow blog dia. dia ni dah senior dalam ber"blog" ni. sanggup xtido malam duk tulis blog. memang terbaek lah! pape pown, aku suke usha-usha ape yang dia duk merapu kat dalam blog dia tu.hahah~ mintok maaf er kak ya! aku melawak ja...
http://www.emocutez.com
kalau ampa nak tau, kak yaya ni satu kos dengan aku, kos PENGAJIAN MALAYSIA DENGAN PENDIDIKAN. Nanti kalu mengajaQ, kami akan mengajaQ budak-budak form six, pengajian am. Cun x kak yaya ni? cun kan? memang ramai admire dia. tapi jangan harap ampa berpeluang! dia dah berpunya dan aku kompem, dia xkan layan ampa coz dia memang sayangs giler dekat bakal suami dia tu. nak tau lebih lanjut, follow bloG dia. 
kak yaya ni jugak jenis yang kuat makan! memang kuat gila! tambah-tambah dalam duk mencekik maggi. haish! ape nak jadi ler budak-budak cun sekarang ni..aku pown xtau nak jawab coz aku bukan kategori cun, so, sapa yang duk perasan cun tu, jawap seniri la oke!
kak yaya ni jugak, jenis burung hantu. nape aku kata camtu? malam-malam muke dia bukan maen berseri lagi. berjage sampai pagi. tapi bila siang je. dia akan membuta sampai ke tengah ari. ish2..
http://www.emocutez.com
mungkin dia ikut jam negara laen kot.. mungkin! aku xkata ya!
kak yaya ni jugak dianugerahkan sora yang cedap! aku malas nak puji depan-depan. kang duk melalak plak 25 jam sehari.hek~ 
dia ni suke berpesyen jugak, pantang nampak ade shawl baru kat kedai. mesti nak menyinggah. bukan menyinggah je, membeli terus! memang cepat terpengaruh betul. aku ni plak jenis yang cepat terpedaya, terbeli jugak la..bukan sengaja. xsengaja la!
aku selalu jugak ngan kak yaya ni. coz hobi kitaowg banyak jugak yang sama. suke membeli then xblah-blah..aku ngan kak yaya memang boros! tapi pandai plak bila xdak duit, kitaowg makan bubur nasi je satu rumah.haha~
kak yaya ni still lagi duk ngan aku semester ni dan semester depan. pas tu dia pown nak cau dah. 
thanks kak yaya coz rajin melayan aku. sayang kak yaya ucuk! dah g mandi! dah tengah ari ni. huh!
....................................................................................................................................................


Ni lah kawan aku selama aku duk empat semester kat sini. dia ni la roomate aku. aku panggil dia Ida, mangkit tido tengok muke dia. tyme nak tido pown tengok muke dia.. agaknya dah xdak muke orang laen kot? haha~ xpela.. nak buat camne, dah dia roomate aku.hek~
Ida ni orang Jawa. sebab tu kalu ampa tengok muka dia, memang nampak keorian gadis jawa. so, kalau dia nak kutuk orang ke, dia cakap jawa la. aku pown xbape paham ape yang dia dok mencarut.haha~ senget! Tapi jarang dia nak kutuk orang.kecuali kalau orang tu memang dah temperature dia tinggi! nasib ampa la kene ngan dia! padam muke!
Ida ni memang pelajar paling aktif kat kolej. dekat blok aku pown dia dapat anugerah pelajar paling aktif. memang aktif pown dia ni. xreti dok diam. aku xtau nak kata ape. dok saja-saja melompat, tumbuk dinding, melalak.. haish! macam-macam la dia ni. nasib aku ni penyabaQ. penyabaQ la sangat kan! haha~ 
Aku ngan dia pernah xcakap satu semester! ade la kes sikit. Kes ape? amboi kalut ampa nak tau kan! dah ni rahsia kami dua je. kan ida kan? huh! semua ni gara-gara pasai tak tahan sabaQ.
so, aku nak ingatkan kat ampa, sabaQ la sikit dengan orang persekitaran kita ni. tak semua yang tau ape kehendak kita. dari Ida ni la aku blajaQ banyak erti sabaQ. thanks Syg!
Ida ni plak jenis yang cepat hangin.
http://www.emocutez.comhttp://www.emocutez.com
cara dia nak melepaskan hangin dia tu, dengan melompat sana sini la. xpown, paling kuat dia tahan marah dia tu, dia tido! haha~ aku yang dalam bilik ni, tengok jela ragam dia.
 Ida ni jenis xberkira. Kalau orang xkenal dia, memang kata dia sombong. tapi sebenarnya, memang dia camtu, sebab tu la orang kata, XKENAL, MAKA XCINTA.
Ida ni masih solo.. so kalau ampa nak masuk line! boleh sangat la. pasai dia selalu kesunyian...cian kat dia.
tapi Ida dah kata, sapa yang berkenan kat dia, kene sudi jadi dreber dia. yela, pasai dia ni pendek! kaki dia xsampai nak tekan gear kereta..Pendek-pendek dia pown, dia cumel or. macam aku la! hek~
lupe plak aku nak bagitahu. ida ni dia amik kos perniagaan dengan pendidikan. ntah betul ke x, xpasti la. tapi ade la jugak bisnes-bisnes ni.
dia ni jugak penyanyi nasyid kolej. tapi bukan menyanyi. dia maen pekasyen je! katok-katok kompang. kadang-kadang sedap, kadang sakit telinga aku. tapi roomate punya pasai. aku layan je! Ida seniri mengaku dia maen xcedap,haha~ kan ida kan?
so, Ida ni penutup la pasai citer ahli rumah-rumah aku yang sengal!
pasai aku?? hahah~ next tyme !!
..................................................................................................................................................


























so, sampai sini jela entry aku pasai ahli rumah aku yang sengal ni. pape pown, aku memang sayang giler kat depa suma ni. sayang sampai mati ! muah!
Cau~
http://www.emocutez.com

2 doakan Wardatul Jannah kurus :):

Anonymous said...

baca tang lain boleh gelak lagi ,
baca tang diri sendiri eh ! rse mcm pns ati plak !!! hahahaha gurau .
btw , thanx ain . lOve u lah ! =)

Wardatul Jannah said...

hehehe~benda betul ngan kita..
sori yer kak ya kalu kak ya terase..tapi, benda ni suma lah yang maniss dan indah dalam hidup ain..heh~luv you too haa.. <3

Post a Comment

Mendoakan kebahagiaan cikgu ain rafaaeell :)