topbella

Thursday, March 3, 2011

Rumah Kediaman Mak ngan Abah aku- Part 1





Assalamualaikum..
salam sejahtera..
selamat petang..............
http://www.emocutez.com
(intro baekkk punyyyaaa...hek~)
Arini aku just nk ceciter pasai rumah kediaman AKU. Bukan pasai rumah kediaman ampa dan bukan niat aku nak berbangge dengan rumah kediaman aku. Yela, rumah kediaman aku kat sini (kat kedah sana nuu...) ialah rumah yang aku tumpang tinggal sebab rumah tu adalah rumah kepunyaan mak ngan abah aku. Ampa reti x? Aku ni masih student, dan belum ade duit nak beli rumah sendiri. Duit belanje aku pown mak ngan abah aku yang support.. Jadi buat mase terpanjang ni, aku xboleh la berangan nak kata rumah kediaman AKU. Bukan aku je menumpang, adik aku nom dua, adik aku nom tiga, adik aku nom empat dan adik aku nom lima. (huish! ramai nya adik...) Yela, nampak la kat sini yang aku ni anak sulung! tu pown nak kene bagi tau gak ke??? haishh!! Tapi xpe, aku marah aih... aku sayang lagi adela.. hek~ 


Tu kat atas tu, ampa nampak x? ni la rumah kediaman yang kepunyaan mak ngan abah aku, Ape?? Aku just menumpang je...! weyh! baek-baek sikit.. rumah ni xmewakili mana-mana parti politik ake! huh ! meskipun mak ngan abah aku macam kot belah-belah tu ler.. (pandai-pandai ler ampa paham nooo...)
xkesah la tu.. tu mak ngan abah aku punya pilihan. 
Sebelum ni, umah ni bukan warna ni, umah ni warna kuning campoQ hijau.. (ada jugak warna hijau..) Yela! dah tu warna peberet abah aku. xkan aku nak halang kot. Dah la aku menumpang je kan. tapi nice what ?? warna hijau tu, warna kesukaan Rasulullah. Bila ikut ikut sunnah.. ape kita dapat?? Pahala kan? so, senang je nak dapat pahala. Tu pown xreti-reti ?? Ish2..
Xper, aku xmarah aih.. aku sayang lagi adela.. hek~
 Umah kat atas ni, mak ngn abah aku beli mase aku tingkatan 3. Dah bape tahun sekarang ni, ampa kira la seniri oke! xkan xreti kot ! huh !
Kalu tengok decoration kat depan umah mak ngan abah aku ni, memang 100% adalah hasil perbincangan depa dua (mak ngan abah aku la, xkan mak ngan abah ampa kot..)
Tapi yang buat rumah ni, bukan nya abah aku.. ampa ingat abah aku reti ka nak buat umah ni? Dia reti kot blah laen. ( abah, along bukan nak kutuk, tapi ni kenyataan kan abah.. heee. muahh! sayang kat abah)
Yang buat umah ni adalah BANGLA kat tempat keje abah aku. nama bangla tu Yahaya. dia tu tokey je, yang buat umah ni, pekerja-pekerja dia ja. Dia tu pandai mengarah je..! Bukan aku tipu, sepanjang proses nak ciap kan renovation ni, tyme aku cuti semester, keje dok dengaQ dia beletiaQ ja. huh !
tapi buat keje xpown, yang bertungkus lumus ni, orang bawahan dia ja. so, aku nak CREDIT kat orang bawahan dia coz buat umah mak ngan abah aku ni dengan TERBAEKK !! 
Tapi tara nak ciap umah ni, janji laen, buat laen.. sabaQ jela. Mak aku pulak jenis tepati janji. so, bila ade orang mungkiri janji, dia memang hangin satu badan...


http://www.emocutez.com


 Aku ngan adik-adik la yang selalu duk dengaQ luahan aty mak aku.. Cian kat mak kan. muahh! sayang kat mak!
Abah aku pulak, jenis yang baek aty.. macam aku ! hek~ Ikut ja ape yang bangla tu kata.. memang xguna punya BANGLA  !!


http://www.emocutez.com

Sampai ati hang duk pekena mak ngan abah aku.. ! nasib pekerja-pekerja hang yang ciapkan! harapkan hang, haboQ pown tarak.. huish! tertibe je aku plak yang hangin..hehe~
dah ! cukup citer pasai kt luar punya site. Jom kita masuk kat dalam pulak
.........................................................................................................................................................


ni adalah keadaan rumah aku mase aku semester satu, lani aku dah semester empat. Dah laen sikit keadaan rumah aku ni. tapi aku xdan nak take a pic, yela, aku kan bakal cikgu. xdak mase nak take a pic ni..hek! pic ni pown, adik aku yang nombor dua yang amik. Dia memang kuat bergambar. huh !
Tapi xkesah la. tu dah hobi dia. xkan aku nak halang kot.
Ni orang panggil ruang tamu. ampa reti ?? bukan ruang tidoQ ka, ruang nak melabur ka. bukan! bukan sama sekali. Ruang tamu ni, just hanya untuk kami satu family tengok tv ! Jangan harap bleh makan kat sini. Mak aku, selaku DAPUR OFFICER a.k.a D.O, melarang sama sekali untuk kami makan kat sini, except kalu ade guest ke, baru la kami berpeluang. Bukan ape, mak aku nak ajaQ kami semua makan kat tempat yang betul. Cuba ampa bayangkan, kalu ruang untuk tidur tu, ampa p melaboQ, mest xkene tempat kan?? so, mak aku memang TERBAEKK la dalam nak ajaQ kami erti disiplin. Tapi dalam banyak-banyak ahli family aku, yang paling berani nak melawan kata-kata mak aku, adalah abah aku. Dia buat derkk. je bila mak aku beletiaQ ! Selamba je dia makan kat ruang tamu ni. Tapi abah aku bukan makan macam ampa! hahaha~ Abah aku nak makan kat depan ni, dia ciap hampar paper lagi, takut ade sisa makanan tumpah. Tengok! abah aku pown reti ! Dalam dok melawan cakap mak aku, tapi dia sayang jugak kat mak aku. memang Romantik lah abah aku ni. hek~
Nak tau x? mak aku sapu sampah, seHARI xboleh nak kira. memang rajin giler.. Mak aku memang sangat-sangat rajin. Tiap-tiap ari mop lantai. Mak ampa ade buat camtu? Aku xboleh jawap coz tu mak ampa, bukan mak aku. Ampa je tau mak ampa cne kan.  Pape pown, mak kita adalah yang TERBAEKK !!
barang-barang dalam almari display, semuanya dia lap habis kasi baekk punyyaaa. so, kalu ade haboQ-haboQ yang cuba nak try test masuk dalam umah aku ni, XDE PELUANG! Ampa xcaye? datang seniri umah aku. Aku gerenti ampa selak la kat mana pown, xkan jumpa rambut walau sehelai ! 
Nampak x sofa warna pink yang lepiaQ kat depan umah aku ni. tau sofa ni umuQ bape? sama umuQ dengan tahun kelahiran adik aku yang nom tiga. sekarang dia tingkatan tiga. So ampa kira la seniri dah bape tahun umuQ sofa ni. Kalu duk kat atas sofa ni dah xase span dah aih. ase papan ! harap ade lapik kain warna pink tu je. huh !
Memang mak aku pandai jage barang. Bukan macam aku.. macam **** xreti jage barang.hahah~ sori2 aku bukan nak mencarut. Kalu ampa pikiaQ kot laen ! ampa memang otak KotoQ ! haha~
Aku tak marah aih.. aku sayang lagi adela..hek~
Kalu nak tengok barang-barang antik, mai la umah aku, tapi bukan antik gila. PASCA ANTIK .. Tapi leni barang-barang kat umah aku ni dah banyak tukaQ baru. Yela, dulu mak aku susah, nak bagi kami semua sekolah, nak harap gaji abah aku pown, cukup-cukup makan je kami. Tapi alhamdulillah. Mak ngan abah aku  akan pastikan kami adik beradik dapat yang terbaekk punyyaa.. thanks mom and dad. muah! Dah cukup untuk cerita pasai ruang tamu umah aku..
Cukup dulu untuk entry aku kali ni, tadi orang pejabat tipown aku, tanya aku dah antaQ ke belom laporan kat HEP. Laporan untuk program aku yang telah selamat berlangsung. Then dia suh aku anta salinan tandatangan Pihak HEP kat pejabat tu sekarang.. So tunggu ape lagi. CAU~
http://www.emocutez.com

P/S: next tyme aku citer lagi pasai site dalam umah aku yang laen. thanks~ :)

5 doakan Wardatul Jannah kurus :):

Anonymous said...

hehehehe. menarik lorh cerita ni.

Anonymous said...

cantik rumah. warna hijau.my fvorite. hehe :)

Wardatul Jannah said...

@Anonymous
thanks tau ! nanti bace lgi entry2 yg laen. hehe.

Wardatul Jannah said...

@Anonymous
hehe, ain pown suke gk wanra hijau..

asyraf_h said...

like!!

Post a Comment

Mendoakan kebahagiaan cikgu ain rafaaeell :)