topbella

Friday, March 4, 2011

Rumah Kediaman Mak ngan Abah aku- Part 2





ASSLAMUALAIKUM..
Selamat Malam..
Selamat Sejahtera..
http://www.emocutez.com


Dah makan? Dah Solat? Yang mane xsolat lagi. p solat dulu oke.. Pas tu baru mai jengok blog aku. Kang nanty xpasai-pasai aku dapat dosse coz ampa melewatkan solat pasai nak bace blog aku.hek~
oke! Pape pown aku nak sambung story mory citer pasai Rumah Kediaman Mak ngan Abah aku.. yela! tadi part 1. xkan nak tergantung camtu je! huh!
................................................................................................................................................................


Ni adalah pic ruang tamu belah depan kat umah mak ngan abah aku. Kat atas tadi bahagian belakang. Dah! jangan pandang belakang!
Umah mak ngan abah aku memang warna warni di aidilfitri.hek~
kalu ampa perasan, semua perabut kat dalam umah ni, perabut lama-lama... kan aku kata tadi.nak tengok barang-barang pasca antik, datang umah aku. Mak ngan abah aku ni kaki kumpul barangan antik, yang xantik pown sapu sekali. hek~
xkesah la tu..syukur alhamdulillah la umah mak ngan abah aku ni ade perabut kan? Dari umah orang yang xde kemudahan camni. lagi kesian.Kalu ampa xdak cermin kat rumah. atau agak-agak nak tengok muke ampa yang agak cumel tu beso-beso, bleh datang umah aku. tengok je kat lantai umah aku. bukan setakat muke., taik gigi pown bleh nampok..kalu ampa nak tahu jugak, keadaan umah aku ni, 25 jam sehari, camni la keadaan nya. xpernah berubah. coz kami adik beradik memang xberani nak buat semak kat sini. Kalau nak dengaQ mak aku beletiaQ , cube try test tengok ! mesty ampa akan cepat-cepat pasang head phone kat kepala otak ampa tu, macam aku dok buat selalu..haha~ mintok maaf mak, along bukan nak kutuk mak..tapi suara mak memang cedap sangat, macam akak ct kite.. heh! sayang mak! muah!
Tapi kan, kalau mak aku xbletiaQ sehari tu, aku rase pelik plak, macam ade yang xkene. tyme tu baru aku sedaQ diri yang aku memang rindukan leteran mak aku tu.
mak, aku betul-betul rindu kat mak.. sob3..


http://www.emocutez.com


oke! aku rasa cukup dulu aku citer pasai keadaan ruang tamu kat depan ni. Buat ape citer panjang-panjang.. jom kita g kat tempat laen pulak dalam umah aku !
...........................................................................................................................................................






Haaa.. ni adalah keadaan dapuQ kat umah aku. cumel kan? macam aku.. huh!
dapoQ ni la tempat aku ngan adik-adik aku melantak ape yang mak aku masok. Siyes cakap. mak aku masok memang sedap giler ! cebab tu aku ni gendut + gedebab + gumuk...
aku memang semulajadi cumel dari kecik.hahahah~ koya + kayap! Bapak perasan kan? huh !
http://www.emocutez.com
DapoQ umah aku ni sempoi ja. Kecik ja. tapi lantai ala-ala hotel. xleh blah gitu. hek~
 Ni semua idea abah aku la mase buat renovation kat dapoQ umah mak ngan abah aku ni.
Lagi satu aku nak tanya, ampa pena tengok x pintu kabinet macam kat umah mak ngan abah aku ni?
Sahih ampa gelak guling-guling kan? Pasai pintu kabinet ni warna kuning. weyh !! baek-baek sikit. mak ngan abah aku yang buat seniri tau. Depa dua yang buat seniri pintu kabinet ni. Cebab tu kalau perhati betoi-betoi, memang xsama saiz, pas tu senget-benget siket. nak buat cmne. Nak tempah mahai! buat seniri jimat ! bak kata mak aku, seni tu ! seni !
Memang terbaek la mak ngan abah aku ni.
Arkitek yang tersohor ! xyah nak lukis-lukis pelan ni.haha~
Ampa nampok dua oven yang cumel lote tu?
tula tempat mak aku mengasah bakat yang ade..
Mak aku ni tokey kueh raya. aku pulak pengurusnya. hahah~ cmne tu? huh !
bile tibe je tyme raya, mak aku memang xg mana dah ! melekat je kat dapoQ  tu.. kadang-kadang tido pown bape jam je sehari. kesian kat mak aku. Demi nak bantu kewangan family. Dia sanggup berkorban..
sungguh mulia hatimu mak !
nasib abah aku ade, dia la yang banyak tolong mak aku. packing-packing kueh. memang romantik kan depa ni..
http://www.emocutez.com


ape? aku ngan adik-adik aku duk hostel. tyme cuti jela kitaowg bleh tolong mak buat kueh raya. Tapi aku la yang banyak tolong mak buat kueh raya. Kiranya aku ni pro la jugak sikit-sikit. yang best tu, tyme OFF, aku memang melantak sungguh-sungguh. hahaha~ SENGET !!
Sape xsuke dapat makan free !!
http://www.emocutez.com


oke lah, dah xde pape kot yang aku nak citer pasai dapoQ umah aku ni. berakhirnya site kat dapoQ ni, maka berakhirlah episod Tentang Rumah Kediaman Mak ngan Abah aku....


 Bawah-bawah ni semua ade la sikit-sikit situasi kat umah mak ngan abah aku ni. jom layan~




Ni katil mak ngan abah aku. Macam katil orang baru kawin je kan.
.....................................................................................................................................




Ni site dekat tandas !
.....................................................................................................................


.................................................................................................................


................................................................................................................................


............................................................................................................................................


so, setakat ni jela police entry aku untuk kali ini, just nak kenal kat ampa pasai rumah kediaman mak ngan abah aku.. rumah ni banyak kenangan kami bersama..
 SUKA, DUKA, GEMBIRA, NESTAPA.. macam-macam la.. Siyes aku kata, yang aku betul-betul rasakan seperti " RUMAHKU, SYURGAKU" thanks to my mom and dad coz ampa dua sediakan rumah tumpangan yang terbaekk untuk kami adik beradik.


http://www.emocutez.com
layan JANGAN  tak layan... CAU~

0 doakan Wardatul Jannah kurus :):

Post a Comment

Mendoakan kebahagiaan cikgu ain rafaaeell :)