topbella

Thursday, June 23, 2011

Tips pertama : Menjadi Wanita Paling Bahagia di dunia (Dr.Aidh Al-Qarni)





" Jangan engkau berputus asa dari rahmat Allah. "

DENGAN ISTIGFAR AKAN MENDATANGKAN REZEKI YANG BANYAK

"Wahai jiran kami, sesungguhnya angan-angan itu adalah dusta, dan kebanyakan sebab dari kejayaan setelah putus asa"

Telah berkata seorang wanita : "Suamiku meninggal dunia ketika aku berumur 30 tahun. Aku memiliki lima orang putera-puteri. Setelah itu, duniaku menjadi gelap. Aku sentiasa menangis sampai air mataku menjadi kering dan sentiasa menyesali nasib yang menimpaku. Aku menjadi orang yang berputus asa. Aku sentiasa bersama kesedihan, dan juga kegundahan dalam hidup. Putera-puteri ku masih kecil dan aku sama sekali tidak memiliki pendapatan yang mencukupi untuk menyara hidup. Jalan yang aku tempuhi adalah menjual sedikit harta warisan suamiku yang sempat diwariskan olehnya.

Suatu ketika aku masuk bilik untuk mendengarkan al-Quran dari radio. Ada seorang syeikh yang berkata : "Barang siapa memperbanyakan istigfar, maka Allah akan menjadikan baginya jalan kesenangan dari setiap kesedihan, dan jalan keluar dari setiap kegelisahan." Setelah itu, aku memperbanyakan istigfar, demikian juga aku menggalakkan kepada anak-anakku untuk melakukan perkara yang sama. Aku memperingatkan mereka untuk menjadikan istigfar itu sebagai amalan seharian. Hasilnya, tidak lebih dari enam bulan kami mendapat tawaran bagi projek barang yang kami miliki dengan keuntungan yang berjuta-juta. Anakku yang pertama menjadi pelajar yang paling ternama di daerah kami dan dapat menghafal al-Quran dengan sempurna. Kerananya menjadi perhatian umum, rumah kami dipenuhi dengan anugerah kebaikan. Hidup kami menjadi serba kecukupan dan Allah telah memberi kebaikan kepada putera-puteriku. Tidak ada lagi kesedihan kebimbangan dan kegelisahan. Sejak saat itu, aku merasa telah menjadi wanita paling bahagia.

MOTIVASI : Jika engkau menyerahkan hidupmu kepada keputus asaan, maka engkau tidak akan mengetahui sesuatu, dan engkau tidak akan mendapatkan kebahagiaan. :) 



4 doakan Wardatul Jannah kurus :):

Anonymous said...

rasulullah saw istigfar sehari 100 kali kan?

Anonymous said...

xtau plak yg istigfar boleh murahkan rezeki.kena amalkan ni.

Wardatul Jannah said...

@Anonymous
yer2.. kalau rasulullah pown istigfar , kita ? ermm..

Wardatul Jannah said...

@Anonymous
hehe. ain pown baru tau.. huhu

Post a Comment

Mendoakan kebahagiaan cikgu ain rafaaeell :)